Poliţia chineză a luat o serie de măsuri drastice în ultimii ani împotriva furturilor şi a crimelor comise de pe motocicletă. Cel mai mult au avut de suferit iubitorii de motociclete din Shenzen, oraş cu peste 4 milioane de locuitori, cărora începând cu 1998 le-a fost interzisă înregistrarea oricărui model de motocicletă.
Din 2003 poliţia locală din Shenzen a înteţit măsurile de confiscare ale motocicletelor lăsând astfel circa 600.000 de localnici fără motoare, pentru unii dintre aceştia fiind principalul mod de transport într-un oraş cam cu jumătate mai mare decât Bucureştiul.
Recent 15.000 de motociclete confiscate au fost distruse de buldozere numai într-o singură acţiune. Alte 9500 au fost distruse la fel, tot într-o singură operaţiune, în luna aprilie.
Cu toate că măsurile nemulţumesc persoanele care folosesc motocicleta ca mijloc de transport în marile oraşe, aglomerate, ale Chinei, crimele comise de pe motocicletă au scăzut cu peste 58%. Probabil nu este de mirare nici faptul că au dispărut benzile locale de furturi de motociclete. De asemenea, astfel de măsuri vor fi luate şi în alte mari oraşe ale Chinei.
Oare scăderea infracţiunilor comise de pe motocicletă trebuia plătită cu un astfel de preţ?